Plastic scheiden, hoe zit het nou echt?

Het NOS-Journaal interpreteert een CBS rapport zodanig dat het lijkt of plastic scheiden geen zin zou hebben. Het CBS nuanceert het bericht in de media maar het kwaadt is in de publieke opinie al geschiedt. Energie- en afvalbedrijf HVC komt direct in actie en vraagt ons een vlogserie te produceren die achter de schermen van het plastic scheiden duikt. Marit zoekt het uit. Hoe zit het nou echt?

Vlog 1
Heeft plastic scheiden zin?

Vlog 2
Wat mag er bij plastic?

Vlog 3
Wat maken ze van jouw plastic afval?

Vlog 4
Wat gebeurt er met al het andere plastic afval?

Vlog 5
Waarom plastic liever in een doorzichtige zak?

Vlog 6
Marit heeft het uitgezocht!

Promotie

De vlogserie wordt gepromoot op social media, pre-rolls op lokale nieuwssites en met een webbanner campagne.

Positief effect

Omdat Marit oprecht geïnteresseerd is en ze gewapend met haar vlogcamera het bewijs levert dat plastic scheiden wel degelijk zin heeft, komt er nuance in de publieke opinie. De vlogserie wordt op social media heel goed bekeken, gedeeld en bediscussieerd.

"De samenwerking tussen HVC en Wildeman Media gaat al een aantal jaar terug. Van grootschalige multimediale campagnes, advies op online inzet, videoproducties en het meedenken en uitwerken van creatieve producties; bij Wildeman Media kan het allemaal. De samenwerking is altijd professioneel, enthousiast en gedreven. Wildeman Media wil het beste uit producties en campagnes halen en gaat altijd voor maximaal resultaat. Deadlines zijn heilig en worden altijd gehaald.

Het is heerlijk werken met een partij als Wildeman Media; het bureau verdiept zich grondig in het onderwerp en denkt altijd goed met ons mee als klant. Wildeman Media komt vaak met suggesties hoe onze ideeën beter tot hun recht komen en hoe we maximale exposure voor onze boodschap krijgen. Wildeman Media is voor HVC een zeer betrouwbare en veelzijdige partner!"

Annemiek Meijer - Senior Communicatieadviseur HVC