De wondere wereld van plastic

De wereld van afval recycling is constant in beweging, dus wat hoort er tegenwoordig wel en niet in de plasticbak? En wat gebeurt er met jouw plastic verpakkingen nadat jij ze hebt ingezameld? Om het geheugen van bewoners op te frissen en een inkijkje te geven in de wereld van de plastic-, blik- en drinkpakkenrecycling, vroeg HVC ons een online serie met bijpassende campagne te ontwikkelen die helemaal draait om de inhoud van de plasticbak.

“Wij sorteren hier 10.000 kilo

plastic per uur!”

– Hendrik van de Vijver / HVC –

Campagne

Om zo veel mogelijk bewoners te informeren én enthousiasmeren ontwikkelden we een online campagne gericht op het vergroten van het bereik. Naast het wekelijks posten van een aflevering uit de webserie, zetten we polls, ads en stories in met allerlei vragen en weetjes over plastic. De uitingen zijn erop gericht om zoveel mogelijk interactie met de doelgroep te genereren. Alle klicks leiden direct naar een op maat gemaakt canvas waarop de gehele webserie te bekijken is.

Video's

In 8 korte afleveringen volgen we de lijn van de gescheiden verpakking: van de container aan huis tot aan het afvalbrengstation en van sortering in de Kunststof Sorteerinstallatie tot aan de verwerking tot gerecycled product. Elke week wordt een nieuwe aflevering van de webserie gedeeld op de social media kanalen van HVC.

Social Polls

Inwoners kunnen zelf hun kennis over plastic scheiden testen via een poll op Facebook & Instagram. Dit geeft de opdrachtgever ook inzicht in het effect van de campagne op de doelgroep.

Canvas

 

Om de video’s laagdrempelig bij een breed publiek onder de aandacht te brengen, zien ze eerst een korte versie op hun tijdlijn voorbijkomen. Met één klik komt de doelgroep op een op maat gemaakte canvas binnen Facebook en Instagram terecht. Deze one pager leidt de doelgroep door de weg van het plastic, van scheiden tot recycling.

Behind the scenes