NBTC

NBTC is de internationaal opererende organisatie voor de ontwikkeling, positionering en marketing van de bestemming Nederland. Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen probeert met de campagne #likeholland grote congressen naar Nederland te halen. Ze richt zich prominent op twee doelgroepen: meeting planners en wetenschappers. Voor deze productie maakten wij vijf promovideo’s bedoeld om wetenschappers aan te spreken.

Wetenschappers & Animatie

Animatie wordt vaak gebruikt om abstracte of complexe informatie over te brengen. Voor deze productie combineerden wij animaties met testimonials van topwetenschappers Dr. Eva Jaspers en Peter Reiss, om zo ook gebruik te maken van storytelling en de films persoonlijk te maken. Dit alles binnen de nieuwe huisstijl van de #LikeHolland campagne van NBTC. Ter aankondiging van deze reeks video’s maakten we een korte teaser voor social media.

Stap voor stap

Het duurt jaren voordat je een congres naar Nederland kunt halen. Er zijn veel mogelijke samenwerkingspartners en er komen veel praktische en organisatorische elementen bij kijken. In een serie van vijf video’s ziet de kijker wat de voordelen van Nederland als congresbestemming zijn, en hoe een congres een langdurig positief economisch effect kan hebben op het eigen vakgebied.

Represent #likeholland

Organize #likeholland

Educate #likeholland

#LikeHolland

De laatste video uit de reeks is een overzichtelijke animatie die in een notendop de toegevoegde waarde van NBTC weergeeft.