Bestuur je afvalbak met je smartphone
(1 april!)

HVC is het grootste afval- en energiebedrijf van Nederland. Het is een innovatief bedrijf die het de inwoners zo makkelijk mogelijk wil maken om afval te scheiden. De bestaande app werd uitgebreid, en om deze opnieuw onder de aandacht te brengen bedacht HVC een 1 april grap. Ze vroeg ons de grap geloofwaardig in beeld te brengen en via een social media campagne viral te laten gaan.

Video & Animatie

Samen met HVC maakten we een script. Buiten de ‘inwoners’ zijn de acteurs echte HVC-medewerkers. Vooraf animeerden we computerschermen met een 3D-model en de interface waarmee de bak bestuurd kon worden.

800.000

Social Views

2.000.000

Media Bereik

1

NOS Journaal

Social Media Campagne

Samen met HVC maakten we een plan om zoveel mogelijk mensen te bereiken. HVC stuurde persberichten en instrueerde de eigen medewerkers van de klantenservice hoe te antwoorden op vragen van inwoners. Wij verzorgden een Facebook & Instagram campagne waarin verschillende doelgroepen werden getarget. Uiteindelijk is de video ook nog bijna 400.000 keer organisch gedeeld. De actie heeft een sympathiek karakter en is door inwoners en klanten ontzettend positief ontvangen. Dit leidde tot een positieve lading van het merk HVC.

Masking, 3D & Houtje-Touwtje

Om de bak geloofwaardig te laten rijden zijn verschillende productietechnieken gebruikt die de kijker voortdurend op het verkeerde been zet. Niet alleen in postproductie, maar ook tijdens de opnamen met een simpel duwtje of een trek aan een touw.

The making of...

Benieuwd naar hoe de video nou echt is gemaakt? Vooruit, we gunnen je voor deze keer een kijkje achter de schermen.