Coporate identity

Voor een internationaal opererend bedrijf in cryptovaluta maakten we een corporate identity voor Afrikana, een online marktplaats voor individuele ambachtslieden en handelaren in Afrika. Met logo, huisstijl en de website.

Responsive website

Ondanks dat Afrikana een cryptocurrency en technologische innovatie is, staat de functionaliteit van het platform centraal. En dat is het rechtstreeks aanschaffen van producten bij de makers.

De aanbieders en gebruikers staan centraal in het platform. Fotografie is daarom een belangrijk element in de huisstijl.
Producten worden op basis van algoritmen aan de bezoeker gepresenteerd.
Aanbieders zijn herkenbaar en worden door kopers beoordeeld.
Het businessmodel biedt aanbieders om op een natuurlijke manier onder de aandacht te komen.

Afrikaanse oerkracht & Crypto

De uitdaging was om in het logo en grafische elementen zowel de onmiskenbare Afrikaanse identiteit als digitale innovatie te verwerken. De Afrikaanse leeuw is daarom als een grid vormgegeven, dat ook terugkomt als stijlelement en de technologische identiteit van het platform versterkt.

Betrouwbaar door Blockchain

Afrikana wil het vertrouwen terugbrengen in online Afrika en registreert alle transacties, van bestelling en betaling tot verzending, in de blockchain. Verkopers worden uitbetaald in cryptomunt Afrikana, Kopers kunnen deze verdienen door online actief te zijn op het platform, bijvoorbeeld door recensies te schrijven.