Opleidingsbudget dit jaar nog benutten?

By | Nieuws

Op de valreep van het jaar nog je opleidingsbudget gebruiken? Of wil je in jezelf en je carrière investeren? Wildeman Media verzorgt vier uitdagende trainingen: Communicatiestrategie, Facebook Advertising, Videoproductie en, nieuw toegevoegd, Zakelijk Vloggen. Liever samen met je collega’s een training volgen? Dat kan ook! Kies voor een op maat gemaakte incompany- of privétraining. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden en meld je dit jaar nog aan!

Gezocht: Figurante 35 – 50 jaar

By | Nieuws

Voor een korte instructiefilm zoeken wij een figurante in de leeftijd van 35 tot 50 jaar met een multiculturele achtergrond. In de film laat zij zien hoe inwoners uit een bepaalde gemeente gebruik kunnen maken van voorzieningen. Het gaat om een figurantenrol: er is geen gesproken tekst. De productie is niet specifiek gericht op anderstaligen, maar bedoeld voor alle inwoners van de gemeente. De film wordt regionaal online verspreid.

De opnamedag vindt plaats in week 47 of 48. We bieden een dagvergoeding die passend is bij je ervaring en reiskostenvergoeding. Op de draaidag verzorgen we lunch, je bent zelf verantwoordelijk voor je kleding en uiterlijke verzorging. Neem contact met ons op voor meer informatie of reageer bij interesse direct op deze oproep.

 

 

Vacature: Stagiair Online Marketing

By | Nieuws

Wij zijn per direct op zoek naar een enthousiaste en zelfstandige stagiair. Ben je helemaal thuis in de wereld van Google AdSense? Wil je affiliatemarketing tot op de bodem uitpluizen? En volg je een HBO-opleiding in de richting van marketing? Dan hebben wij dé stageplaats voor jou!

Je gaat aan de slag voor een groot internationaal yogaplatform, dat dit jaar nog gelanceerd wordt. Goede kennis van de Engelse taal is daarom een must. Ben je nieuwsgierig naar de functie of ken je de perfecte kandidaat? Bekijk onze uitdagende vacature hier en reageer of tip snel!

Veiligheid boven alles voor HVC

By | Nieuws

Afval- en energiebedrijf HVC heeft veiligheid hoog in het vaandel voor haar personeel. Op haar afvalbrengstations kan er weleens iets misgaan en om dat te voorkomen vroeg opdrachtgever HVC ons een veiligheidsvideo te produceren.

De video schetst de meestvoorkomende situaties waarin medewerkers dagelijks te maken krijgen en geeft instructies en tips om zo veilig mogelijk te werk te gaan. Bijvoorbeeld hoe om te gaan met gevaarlijke chemicaliën, een agressieve bezoeker en het besturen van een sorteerkraan. Afgelopen week filmden we op drie zonnige dagen op het afvalbrengstation in Lelystad. En voor herkenbaarheid en authenticiteit lieten we twee medewerkers van deze milieustraat figureren in de video.

Nieuwe betaalmogelijkheid: Bitcoin

By | Nieuws

De wereld wordt steeds kleiner en vernieuwt dagelijks met een duizelingwekkende snelheid. Dat merken wij ook; internationale klanten weten ons makkelijker te vinden en de digitale lijnen worden steeds korter. Dat geldt ook voor het betalen van facturen. Bovendien heeft de eerste opdrachtgever uit de cryptowereld zich gemeld. Het is vanaf nu dan ook mogelijk om via betaalprovider Mollie bij ons een opdracht in de digitale munt Bitcoin af te rekenen.

5 dagen in Hilton München Airport

By | Nieuws

Na eerdere producties voor Hilton International en Hilton Amsterdam strijkt onze crew deze week neer in Hilton München Airport voor de opnamen van een serie promofilms. De productie duurt 5 dagen en laat dit unieke gebouw met een glazen atrium vol palmbomen in al zijn facetten zien. De opnamen vinden ook nog eens plaats tijdens het WK Voetbal, tegelijk met de uitzendingen van het populaire voetbalprogramma Doppelpass, dat live uitzendt vanuit de lobby van het hotel.

Vicair Hero: Nicola Dutto

By | Nieuws | No Comments

Vicair maakt meer dan 100 verschillende modellen rolstoelkussens, die het comfort van de rolstoelgebruiker enorm verhogen. De kussens van Vicair zijn zo sterk en comfortabel, dat wereldkampioen Enduro Racing Nicola Dutto ze gebruikt tijdens het motor racen. Vicair vroeg ons een portret van het ongelooflijke levensverhaal van Nicola te maken, en zijn bijzondere band met dit oerhollandse bedrijf.

HVC presenteert bestuurbare afvalbak

By | Nieuws | No Comments

HVC is het grootste publieke afval- en energiebedrijf van Nederland, en voortdurend bezig met innovatie. Zo kunnen inwoners al jaren via een app een notificatie ontvangen wanneer ze hun afvalbak aan de weg kunnen zetten. Vanaf 1 april 2018 is het ook mogelijk de bak met de app te besturen. Wij maakten voor HVC de film waarin je ziet hoe deze nieuwe functionaliteit werkt.

UPDATE: uiteraard betrof dit een 1 april grap! En hij was geslaagd; duizenden klanten trapten erin en reageerden ontzettend positief op social media. Ook haalde de grap het NOS-Journaal  en besteedden veel andere media er aandacht aan. Bekijk hier de making of!

Internationale filmserie voor NBTC

By | Nieuws

In mei lanceert het NBTC een nieuwe campagne om Nederland als congres bestemming in het buitenland te promoten. Wildeman Media is gevraagd om een serie commercials / films te maken om de buitenlandse congresorganisator te verleiden. In de films zijn naast mooie Nederlandse locaties ook de typisch Nederlandse usp’s goed zichtbaar. Een aantal films zijn informatief, en we produceren een lange commercial met humor.

USAID vraagt Wildeman Media om hulp

By | Nieuws

USAID is de internationale hulporganisatie van de Amerikaanse overheid, en is in meer dan 100 landen actief. Wildeman Media heeft eerder voor War Child en UNHCR video’s & animaties geproduceerd, en is nu ook door USAID gevraagd om animaties te produceren die complexe onderwijsprojecten eenvoudig aan het grote publiek uit kunnen leggen.

Nieuwe positionering Yellows Plus

By | Nieuws

Voor het Japanse brillenmerk Yellows Plus ontwikkelde wij een vernieuwde merkpositionering voor de Benelux. Daaronder valt een nieuwe huisstijl en social media strategie. Ook produceren we alle uitingen waaronder nieuwe fotografie, advertorials, point of sale materiaal, beurswanden, brochures en een nieuwe website waarop opticiens gemakkelijk nieuwe voorraad kunnen bestellen.

Veel aandacht voor vlogserie

By | Nieuws

Verschillende media meldden naar aanleiding van een CPB-rapport dat plastic scheiden geen zin zou hebben. Het CPB geeft zelf aan dat plastic scheiden wel zin heeft, maar dat de kwaliteit omhoog kan. Voor afval- en energiebedrijf HVC produceerden wij een zesdelige vlogserie, waarin vlogger Marit uitzoekt hoe het nou echt zit. De serie wordt verspreid via een Facebook campagne en krijgt hele positieve reacties. Ook krijgt de serie aandacht van de media.

Nieuwe site voor het Hoofdkantoor

By | Nieuws

Het Hoofdkantoor in Den Haag haalt meer rendement uit professioneel talent, door de organisatiemissie, visie en strategie te koppelen aan de onbenutte talenten van medewerkers. Wij zijn gevraagd een nieuwe website te ontwerpen en bouwen, die de aankomende jaren klanten en prospects kan bedienen. De site gaat eind november live.

Aan de slag voor UNHCR

By | Nieuws | No Comments

De Accelerated Education Working Group bestaat uit tien internationale NGO’s en wordt aangestuurd door de UNHCR. Deze groep ontwikkelt snelle leerprogramma’s om de 263 miljoen kinderen die wereldwijd zijn verstoken van onderwijs te helpen. De Working Group vroeg ons om een eenvoudige animatie te maken die de status van de programma’s uitlegt. De animatie wordt op 2 oktober in New York gepresenteerd tijdens een bijeenkomst van de Verenigde Naties

Nieuwe animatie IBC

By | Nieuws | No Comments

De 55.000 bezoekers uit 170 landen die in september de International Broadcasting Convention (IBC) bezoeken, worden ook dit jaar weer welkom geheten met een animatie die Wildeman Media in opdracht van Amsterdam Marketing heeft gemaakt. De animatie is te zien op de schermen bij alle bagagebanden van Amsterdam Airport Schiphol, het grote scherm op Schiphol Plaza, en de honderden schermen in de Amsterdam RAI.

Gezocht: Sudanese presentatrice

By | Nieuws

Voor War Child zoeken we op korte termijn een in Nederlands woonachtige Sudanese actrice/presentatrice/lerares, die met plezier en enthousiasme de basis van rekenen en taal kan overbrengen. Alle lessen zijn al gescript en gestoryboard en worden begeleid door een onderwijsprofessional. De opnamen beginnen zo snel mogelijk en duren 3 weken. De video’s worden gebruikt voor een innovatief lesprogramma dat gebruik maakt van tablets. Bekijk de vacature.

Nieuwe campagne gemeente Soest

By | Nieuws

De gemeente Soest heeft ons de opdracht gegeven voor een nieuwe afvalcampagne. De campagne informeert inwoners over afval scheiden in het algemeen, en de introductie van nieuwe inzamelmethoden later dit jaar. We hebben een plan van aanpak gemaakt met daarin de communicatiestrategie en voorstellen voor conceptontwikkeling, planning en productie. Het plan is goedgekeurd door het college, zodat inmiddels met de productie is begonnen. De campagne start op 1 september aanstaande en duurt een jaar.

Vliegen door de Koepel

By | Nieuws

In opdracht van Haarlem Marketing produceren wij een nieuwe film waarin zowel authentieke, als verrassende nieuwe iconen de hoofdrol spelen. Eén daarvan is de voormalige Koepelgevangenis, die de aankomende jaren spectaculair wordt verbouwd. De opnamen worden gemaakt met steadicam, zodat de camera door de imposante ruimte lijkt te zweven.

Films voor nieuwe vacaturesite

By | Nieuws

Bij afval- en energiebedrijf HVC werken meer dan 1.000 mensen, en de HR-afdeling is voortdurend op zoek naar nieuw talent. Binnenkort wordt de vacaturesite van HVC vernieuwd, en daarvoor maakt Wildeman Media acht portretten van HVC-medewerkers in de meest uiteenlopende functies. De opnamen starten begin mei.

Nieuw: Trainingen voor professionals

By | Nieuws

Vanaf dit jaar biedt Wildeman Media drie trainingen aan, die zijn opgebouwd op basis van de meest voorkomende vragen die wij de afgelopen zeven jaar van opdrachtgevers hebben ontvangen: Communicatiestrategie, Facebook Advertising en Videoproductie. Alle trainingen zijn gebaseerd op onze ruime praktijkervaring, en behandelen naast theorie ook de meest voorkomende best practices. De trainingen zijn in groepsvorm, individueel, op maat of incompany te volgen.

3D animatie in eigen huis

By | Nieuws | No Comments

Tot eind vorig jaar besteedden we 3D animatie uit aan externe partijen, maar met ingang van 2017 hebben we de expertise en faciliteiten ook zelf in huis beschikbaar. Daarmee kunnen we alle mogelijke 3D animaties produceren, waarvan bovenstaand filmpje het eerste voorbeeld is. Meer weten? Neem contact met ons op.

Sporten tegen kinderkanker

By | Nieuws | No Comments

Elk jaar stellen wij onze diensten kosteloos ter beschikking aan een project van een goed doel. Dit jaar is dat Villa Joep, dat geld inzamelt om neuroblastoom te genezen. Neuroblastoom is de meest agressieve vorm van kinderkanker. Maar liefst 70% van de kinderen overleeft het niet, de helft daarvan is jonger dan 2 jaar. In maart organiseert de Exclusieve Sportcentra een grote inzamelingsactie in 100 sportscholen, waarvoor wij de commercial produceerden.

Wachtboodschap voor 265.000 telefoontjes

By | Nieuws

Deze week starten de opnamen voor het telefoonmenu van de klantenservice van afval- en energiebedrijf HVC. Per werkdag bellen gemiddeld 1.000 inwoners uit 46 gemeenten met vragen over afval inzamelen en afval scheiden. De toon van de teksten en de muziek is toegankelijk en informatief, naast praktische informatie wordt ook aandacht besteed aan het belang van duurzaamheid in zijn algemeen.

Wildeman Media levert beelden aan BBC

By | Nieuws

Voor de serie An Art Lovers’ Guide heeft BBC Four beelden ingekocht bij Wildeman Media. In één van de afleveringen staat de cultuur en historie van Amsterdam centraal. Wildeman Media heeft een rijk archief aan opnamen in hoge kwaliteit en verleende graag medewerking aan het samenstellen van materiaal. De serie wordt begin 2017 uitgezonden en gepresenteerd door Alastair Sooke en Janina Ramirez.

Japanese Storytelling

By | Nieuws

Voor het Japanse brillenmerk Yellows Plus gaat Wildeman Media een nieuw storytelling concept ontwikkelen voor de Benelux, met een doorvertaling naar onder meer een nieuwe site en instore uitingen voor opticiens. Centrale pijlers zijn de hoge kwaliteit materialen en Japanse precisie en design. De monturen van Yellows Plus worden wereldwijd verkocht en met de hand vervaardigd in Fukui, Japan.

Lever grof afval in en win

By | Nieuws | No Comments

In aanloop naar de Dag van de Duurzaamheid heeft afval- en energiebedrijf HVC ons gevraagd een Facebook campagne op te zetten die inwoners verleidt om tot en met 30 september aanstaande grof afval op het dichtstbijzijnde afvalbrengstation in te leveren. Deelnemers kunnen gratis een aanhangwagen lenen en maken kans op een Philips airfryer of een Bosch boormachine.

Beelden Wildeman Media in Amsterdamse Mediabank

By | Nieuws

Om het de internationale pers zo makkelijk mogelijk te maken over Amsterdam te publiceren, heeft Amsterdam Marketing een online Mediabank opgezet. In de afgelopen jaren heeft Wildeman Media een grote verzameling HD-videobeelden opgenomen, waarvan een selectie via de mediabank nu toegankelijk is voor  geautoriseerde gebruikers.

24/7 opnamen in Hilton

By | Nieuws

Volgende week verblijft onze crew 72 uur achter elkaar in het nieuwe Hilton Amsterdam Airport Schiphol voor de opnamen van een serie van vijf promotiefilms. Om de aanwezige gasten van het exclusieve hotel zo min mogelijk tot last te zijn, is een schema opgezet waarbij zowel in de vroege ochtend als ’s nachts wordt gefilmd.

Prinses Mabel in film AIDS 2018

By | Nieuws

Prinses Mabel van Oranje en burgemeester Eberhard van der Laan zullen in een nieuwe videoproductie internationale artsen en wetenschappers vertellen over het vooruitstrevende Nederlandse klimaat waarin professionals in HIV en aids werken, en hen uitnodigen voor AIDS 2018. Dit congres ontvangt elke twee jaar 20.000 bezoekers en zal in 2018 worden gehouden in de Amsterdam RAI.

Wij produceren de film en starten in mei met de opnamen. De film wordt voor het eerst vertoond tijdens de closing ceremony van AIDS 2016 in Durban, Zuid Afrika, en daarna internationaal ingezet als promovideo. In de film komt ook Prof. Dr. Peter Reiss aan het woord, één van de meest invloedrijke aidswetenschappers ter wereld en directe collega van de bij de MH-17 omgekomen Joep Lange.

100-100-100 is begonnen

By | Nieuws

100-100-100 is vandaag officieel begonnen. 3500 huishoudens in 30 gemeenten gaan de uitdaging aan 100 dagen lang 100% van hun afval te scheiden. Voor de website wordt 100 dagen lang dagelijkse content geproduceerd, zoals weekopdrachten, video’s, interviews, enquêtes en polls. Deelnemers kunnen gebruik maken van een app en punten verdienen die zijn te verzilveren in een webshop. Alle activiteiten worden ook gebruikt voor onderzoek naar mogelijkheden om inwoners nog beter thuis hun afval te laten scheiden. Wij produceren de volledige campagne in opdracht van afval- en energiebedrijf HVC.

Ruim 3500 deelnemers voor 100-100-100

By | Nieuws

In de afgelopen 6 weken hebben zich maar liefst 3500 huishoudens uit 30 gemeenten aangemeld voor de campagne 100-100-100. Daarmee is het doel van 100 huishoudens per gemeente ruimschoots gehaald. Vanaf 1 april aanstaande starten de 100 dagen waarin zij samen de uitdaging aangaan om 100% van hun afval te scheiden. De deelnemers krijgen een introductie op één van de 32 startbijeenkomsten en tekenen daar ook een symbolische intentieverklaring. Wij organiseren deze evenementen evenals ook de wervingscampagne.

Georgina Kwakye presentatrice 100-100-100

By | Nieuws

Actrice en presentatrice Georgina Kwakye presenteert vanaf 1 april de wekelijkse video’s die wij als onderdeel van het project 100-100-100 produceren. Ook zal ze zelf als deelnemer meedoen om te ondervinden hoe makkelijk het is om thuis 100% van je afval te scheiden. Georgina heeft veel affiniteit met een beter milieu en is vaak te zien geweest in programma’s over duurzaamheid. Ook presenteerde voor ze MTV, het NCRV-programma Buya Music en acteerde ze een aantal jaar in Goede Tijden, Slechte Tijden.

Wildeman Media verhuist naar PanamaPaar

By | Nieuws

Op 25 maart aanstaande verhuizen wij van de Stadhouderskade naar een grotere kantoorruimte in één van de twee PanamaPaar gebouwen aan de Panamalaan. De nieuwe ruimte heeft zeven werkplekken, een aparte spreekkamer en een extra opslag van 40m2 voor drukwerk en displaymateriaal. Ook kijken we erg uit naar het dakterras voor inspirerende brainstorms en meetings. En wellicht een zomerse netwerkborrel 🙂

Aanvraag War Child beloond met €5,9 miljoen

By | Nieuws

Tijdens het Goed Geld Gala van de Postcode Loterij werd de aanvraag van War Child voor een bijdrage uit het Droomfonds gehonoreerd met maar liefst €5,9 miljoen. De bijdrage is bestemd voor het project Can’t Wait to Learn, dat op een innovatieve en laagdrempelige manier onderwijs brengt naar kinderen uit oorlogsgebieden. Wij produceerden de video die als onderdeel van de aanvraag werd ingediend.

Werving 100-100-100 van start

By | Nieuws | No Comments

Op 1 februari aanstaande start de wervingscampagne voor 100-100-100. Voor elk van de 30 deelnemende gemeenten worden 100 huishoudens gezocht die meedoen aan de uitdaging om 100 dagen lang 100% van het huishoudelijk afval te scheiden. De werving gebeurt via radio- en televisiereclames, outdoor, online en social. Wij voeren de campagne uit in opdracht van HVC.

Meeting op heilig gras

By | Nieuws | No Comments

In de Amsterdam ArenA organiseert Amsterdam Marketing vandaag een Metropoolbijeenkomst, waarbij de plannen voor regiomarketing aan alle toeristische partners worden gepresenteerd. Wij waren aanwezig om het event vast te leggen voor een aftermovie.

Hackathon tijdens Museumnacht

By | Geen categorie | No Comments

De Museumnacht hackathon werd georganiseerd door Amsterdam Marketing, Stichting Museumnacht Amsterdam (N8), de Amsterdam Economic Board en de gemeente Amsterdam. Doel: bedenk een innovatieve oplossing om bezoekers over de stad te spreiden. Voorafgaand aan de Museumnacht werkten 20 teams wekenlang om een werkende app te realiseren. Wildeman Media maakte vooraf de teaser en tijdens de hackathon de event video.

Adem Haarlem ook op film

By | Nieuws

Reclamegoeroe Wim Ubachs bedacht de citymarketing campagne Adem Haarlem en vroeg Wildeman Media een passende video te produceren. In de campagne wordt Haarlem als het rustige zusje van drukke broer Amsterdam gepresenteerd. Alle voordelen van een gevarieerde stad, maar wel met de menselijke maat. Dit komt visueel tot uiting in met steadicam gefilmde shots die in een rustig ritme zijn gemonteerd. De film wordt samen met andere uitingen internationaal ingezet. Bekijk hier het resultaat.

Het dak op voor Sail

By | Nieuws

Het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre heeft een spectaculair uitzicht op de intocht van Sail 2015. Daarom installeerde onze crew vandaag de apparatuur alvast op de 21e verdieping. Het hotel organiseert samen met Muziekgebouw aan ’t IJ, Passenger Terminal Amsterdam en het Bimhuis een aantal client events rondom Sail 2015, waarvoor wij de video produceren.

Acht uur in de heli

By | Nieuws

Op de warmste dag van het jaar steeg de crew van Wildeman Media vanochtend vanaf Airport Lelystad op om vanuit de lucht 80 locaties in Flevoland en Noord-Holland te filmen. De vliegroute is de afgelopen weken minutieus gepland, rekening houdend met tankstops, de route van een aankomend cruise schip, en het vliegverkeer rondom Schiphol. De opnamen worden gebruikt voor een serie internationale promotiefilms in opdracht van Amsterdam Cruise Port.

Fitting Session Yellows Plus

By | Nieuws | No Comments

Volgens de filosofie van brillenmerk Yellows Plus is elk gezicht uniek. Dus niet elk montuur past iedereen. Daarom paste internationaal model Katherine Broug vandaag alvast de monturen, volgende maand vinden de opnamen plaats voor nieuwe visuals en een video die Wildeman Media voor het merk produceert. Houd ons portfolio in de gaten.